X
تبلیغات
رایتل

صنعت شیر ایران

مواد مغذی

 کلسیم برای ساخته شدن استخوانها ودندانها مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین برای حفظ توده استخوانی لازم است. محصولات لبنی 

از منابع اصلی کلسیم در رژیم غذایی می باشند. رژیم غذایی که سه لیوان شیر یا مقدار برابری از فرآورده های لبنی را در هر روز 

تأمین می کند، می تواند توده استخوانی را بهبود بخشد.


 رژیم غذایی غنی از پتاسیم ممکن است فشار خون را در حد سالمی نگه دارد. فرآوردههای لبنی خصوصا ماست وشیر تأمین کننده پتاسیم هستند.

 عملکرد ویتامین D در بدن حفظ مقدار مناسبی از کلسیم و فسفر، ودر نتیجه کمک کننده برای ساخته شدن وحفظ استخوانها می باشد.

 شیر غنی شده باویتامین D منبع خوبی از این ماده مغذی است. ازدیگر منابع غذایی این ویتامین، ماست غنی شده با ویتامین D و 

غلات صبحانه آمادغنی شده با ویتامین D می باشند.

چرا لبنیات کم چرب ؟

 

 انتخاب لبنیات پر چرب  که دارای  چربی اشباع  وکلسترول بالایی هستند  می تواند مشکل ساز باشد.

رژیم غذایی غنی از چربی اشباع، کلسترول خون را بالا می برد.. LDL کلسترول بالا باعث افزایش خطر بیماری عروق کرونر قلب می شود.

 بسیاری از پنیرها، شیر کامل، و محصولات تهیه شده از آنها غنی از چربی اشباع هستند. برای نگه داشتن سطح کلسترول خون در حد طبیعی ،

مقدار این مواد غذایی رامحدود کنید. به علاوه دریافت بالای چربیها باعث می شود بیشتر از نیازتان، کالری دریافت کنید و در نتیجه موجب چاقی شوند.





مصرف لبنیات تنها برای تامین پروتئین و کلسیم مورد نیاز بدن باشد .بدنبال تامین چربی از شیر

 نباشیم. منابع تامین کننده چربی فراوان است .